مقالات
دانلود مقالات

 

در اين مورد نيز چند سوال تنظيم شده است كه پاسخ آن ها را مي توانيد در دنباله ي مطالب بيابيد:

۱- علل گرايش جوانان و نوجوانان به اعتياد چيست؟

۲- دوستان ناباب چه نقشي در اعتياد افراد دارند؟

۳- قرص هاي روان گردان چگونه عمل مي كنند؟

۴- مسئولان براي كنترل اعتياد به مواد روان گردان چه اقداماتي انجام داده اند؟

۵- مواد شادي آور (اكس) چه اَشكالي دارند؟

و همچنين فرضيه هايي مطرح شده است:

۱- استعمال مواد روان گردان باعث از بين رفتن سلو لهاي مغز مي شود.

۲- مصرف كنندگان دچار توهماتي مي شوند كه به خو د و ديگران صدمه وارد مي كنند.

۳- بسياري از مصرف كنندگان از بين رفته يا دچار اختلالات رواني مي شوند.

۴- دوپينگ بعضي از ورزشكاران بوسيله ي مواد روان گردان صورت مي گيرد.

طرح تحقيق

۱- سوالات اصلي

۱- روان گردان به چه معنا ست؟

۲- قرص هاي روان گردان چگونه عمل مي كنند؟

۳- مصرف اين قرص ها داراي چه عوارضي است؟

۴- اكستازي چيست؟

۲- سوالات فرعي

۱- علل گرايش و نوجوانان به اعتياد چيست؟

۲- دوستان ناباب چه نقشي در اعتياد افراد دارند؟

۳- مسئولان براي اعتياد به قرص هاي روان گردان چه اقداماتي انجام داده اند؟

اين تحقيق، يك تحقيق كتابخانه اي است كه براي جمع آوري مطالب درج شده در آن از كتابها و همچنين سايت هاي اينترنتي استفاده شده است.

فصل اول

پيشينه تحقيق

وقتي در سال ۱۹۱۴ دانشمندان در آلمان يك ماده شيميايي جهت كم كردن اشتهاي افراد ساختند هيچ كس فكر نميكرد اين ماده تبديل به اعتياد نسل جوان در قرن جديد شود، يك نوع اعتياد جديدكه در انتهاي آن مرگ به ا نتظار نشستهاست. درآن زمان(۱۹۱۴) اين ماده به علت اثرات آن از رده خارج شد. اما در سال ۱۹۴۲ اين دارو مجدداً وارد بازار شد. اما در سال ۱۹۸۴ با اثبات اثرات آن روي مغز حيوانات آز مايشگاهي از طرف مجامع علمي مصرف و توليد اين داروها رسماً ممنوع اعلام شد.

در سالهاي اخير مصرف آن در آمريكا، در پارتي هاي شبانه موسوم به Raves به شدت افزايش يافته است كه باعث نگرا ني دولت آمريكا شده است. در دوره ي زماني خاصي در اروپا، مصرف اين مواد انرژي زا و شادي بخش براي كاهش مصرف ساير ماد مخدر مثل هروئين تشويق شده است، بطوري كه مصرف آن در اروپا در ۱۹۹۵ از ۵۰۰ هزار قرص در سال به ۳۰ ميليون قرص رسيده است. ۲ درصد مردم آمريكا حداقل يكبار اين تركيب را مصرف كرده اند. حد اقل يازده و هفت دهم دانش آموزان كلاس آخر دبيرستان در آمريكا « اكس» مصرف كرده اند. مصرف اين قرص ها در ايران به خصوص در سالهاي اخير در پارتي هاي شبانه به شدت افزايش يافته است. جوانان تحصيل كرده و مرفه، مصرف كنندگان اصلي اين دارو ها هستند. لازم است عموم مردم و پژشكان با اثرات سوء مصرف اين دارو آشنا شوند تا از وقوع اين حوادث ناگوار جلوگيري شود.

فصل دوم

۱- عوامل موثر در اعتياد

۱-۱- عوامل رواني

به عنوان مثال، سلولي كه حاوي اطلاعات راجع به يك ليوان آب است با سلولي كه حاوي اطلاعات راجع‌ به درياست مخلوط شده، در نتيجه شخص يك ليوان آب را، دريا تصور كرده و مي‌خواهد شيرجه رفته و در آن شنا كند. يا يك آدم چاق را سيبي تصور مي كند.

بيشتر معتادين دچار نوعي مشكل و يا اختلال رواني هستند و به دليل همين اختلال به اعتياد روي آورده و وابستگي رواني به مواد مخدر در آنان به وجود مي آيد. چون استفاده از مواد مخدر موجب مي گردد كه تا حدودي و به طور موقت اختلال رواني آنان فروكش كرده و يا به قول خودشان تخدير شده و درد رواني آنان تسكين يابد. اما در صورت عدم دسترسي و يا عدم استفاده از مواد مخدر، اختلال رواني آنان آشكارتر مي شود. اين همان نكته مهمي است كه در درمان بيماران معتاد مورد توجه و نظر روان پزشكان است. دانستن اين نكته كه چه نوع اختلال رواني آنان آشكارتر مي شود. اين همان نكته مهمي است كه در درمان بيماران معتاد مورد توجه و نظر روان پزشكان است.

دانستن اين نكته كه چه نوع اختلال رواني عامل اوليه رويكرد فرد به استفاده از مواد مخدر مي گردد كار چندان مشكلي نيست. با مروري بر روند زندگي گذشته بيمار معتاد از دوران كودكي به بعد، چگونگي رشد رواني جسمي وي، نوع بافت خانواده، بررسي مشكلات رواني- شخصيتي- اجتماعي- اقتصادي افراد خانواده، چگونگي محيط اجتماعي، شرايط زيستي و . مي توان نوع اختلال و يا اختلالات رواني را مشخص و درمان هاي لازم روان پزشكي را آغاز نمود.

در صورتي كه معتاد و يا در صورت لزوم خانواده وي تحت درمان هاي ضروري روان پزشكي قرار نگيرند و به سفارش هاي روان پزشك معالج عمل نكنند، موفق به ترك و درمان اعتياد نخواهند شد.

۱-۲- عوامل جسمي

علاوه بر وابستگي رواني به مواد مخدر، وابستگي جسمي نيز عامل مهم ديگري است كه در ترك اعتياد و درمان بيمار معتاد، جايگاه خاص درماني خود را دارد. هنگامي كه وابستگي جسمي به وجود آيد و در صورت عدم دسترسي فرد معتاد به ماده مخدر، علايمي در وي بروز مي نمايد كه او براي جلوگيري و رهايي از آن علايم با هر ترفندي سعي مي نمايد كه ماده مخدر مورد نياز خود را تهيه و از آن استفاده نمايد.

متأسفانه در چنين حالت رواني- جسمي است كه بيمار معتاد ممكن است به هر كار خلافي دست بزند تا بتواند ماده مخدر را تهيه نمايد و اين رفتارهاي خلاف اخلاق و قانون است كه بسياري از خانواده ها و ديگر افراد جامعه را درگير مشكلات اقتصادي، رفتاري و اخلاقي معتادين نموده است. تكرار چنين اعمال و رفتارهاي خلاف قانون و ضد اجتماعي موجب مي گردد كه معتاد، روز به روز از نظر رواني و اخلاقي، بسياري از خصوصيات و صفات خوب و انساني را از دست بدهد و در نهايت به فردي خلاف كار و بي احساس مبدل گردد.

براي درمان عوارض جسمي ناشي از ترك اعتياد، روش هاي گوناگون درماني وجود دارد كه بيمار بتواند با بهره گرفتن از داروهاي تجويز شده توسط روان پزشك معالج، اين مرحله ترك اعتياد را به شكلي بگذراند كه عوارض جسمي كمتي داشته و بتواند دوره بحراني ترك را راحت تر بگذراند.

بارزترين علايم جسمي ناشي از ترك ماده مخدر (و يا در صورتي كه بيمار معتاد نتواند به ماده مخدر دسترسي يابد) عبارت اند از: دردهاي شديد عضلاني كه فرد را بي قرار و پرخاشگر مي نمايد، دل پيچه هاي شديد توأم با بيرون روي، تهوع، استفراغ، عرق كردن، بي خوابي و . .

***ممكن است هنگام انتقال از فايل اصلي به داخل سايت بعضي متون به هم بريزد

يا بعضي نمادها و اشكال درج نشود ولي در فايل دانلودي همه چيز مرتب و كامل و با فرمت ورد موجود است***

متن كامل را مي توانيد دانلود نمائيد

چون فقط تكه هايي از متن پايان نامه در اين صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولي در فايل دانلودي متن كامل پايان نامه

 با فرمت ورد word كه قابل ويرايش و كپي كردن مي باشند

موجود است

تعداد صفحه : ۴۰

قيمت : 14700 تومان

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۴۰:۳۸ ] [ حميدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی