مقالات
دانلود مقالات

 

استاد راهنما:

دكتراحمدرضا بهنيافر

استاد مشاور:

دكترعليرضا جهانگيري

تكه هايي از متن به عنوان نمونه :

فهرست مطالب

  • چكيده———–۱
  • مقدمه———– ۲
  • فصل اول: اقليت ها وجايگاه آنان دراديان الهي وحقوق بين الملل

بخش اول:

بررسي رفتارمسالمت آميز در اديان الهي(يهود ومسحيت)بلافاصله پس از پرداخت لينك دانلود فايل در اختيار شما قرار مي گيرد————۸

۱-دين يهود———–۸

نژادپرستي يهود ازديدگاه قرآن كريم———–۹

۲-۱)اعمال يهود نسبت به اسلام————-۱۲

۳-۱)جنگ نزديهود——۱۳

۲-دين مسيحيت——–۱۵

بخش دوم:

مفهوم رفتارمسالمت آميزدر عرصه بين الملل—–۱۹

۱-اهميت تامين منافع اقليت ها درحقوق بين الملل-۲۰

۲-حقوق اقليت ها قبل ازسازمان ملل———-۲۱

۳-حقوق اقليت ها بعد ازسازمان ملل———-۲۲

۱-۳)اعلاميه جهاني حقوق بشر————–۲۴

  • فصل دوم: اقليت غيرمسلمان وحقوق بين الملل اسلام

بخش اول:

تعريف حقوق بين الملل اسلام————– ۲۷

منابع حقوق بين الملل اسلام—————-۲۸

بخش دوم:

سيرجريانات كلي درمورد اقليت ها———–۳۱

مفهوم اقليت ديني وغيرديني—————-۳۳

بخش سوم:

مفهوم رفتارمسالمت آميز دراسلام————۳۸

بخش چهارم:

حقوق غيرمسلمانان درجامعه اسلامي———-۴۳

۱- بخشي ازحقوق اقليت ها—————-۴۴

۱-۱)حق آزادي عقيده—-۴۵

۲-۱)حق آزادي بيان—–۴۶

۳-۱)حق آزادي سياسي—۴۶

۴-۱)حق امنيت——–۴۶

۵-۱)حق برخورداري ازعدالت اجتماعي——–۴۷

۶-۱)حق استقلال قضايي–۴۷

۲- پيمان نامه هاي عدالت محور————-۴۸

۲-۱)پيمان پناهندگي سياسي—————-۴۸

۲-۲)پيمان مالي——–۴۹

۳-۲)پيمان نظامي——-۴۹

بخش پنجم:

ارزش قراردادها دراسلام–۵۲

۱-انواع قراردادهاي بين المللي دراسلام——–۵۳

۱-۱)قراردادموقت——-۵۴

۱-۱-۱)قراردادامان——۵۴

شرايط قرارداد امان——۵۵

آثارقرارداد امان———۵۶

۲-۱-۱)قرارداد هدنه—–۵۶

طرفين قرارداد هدنه——۵۷

آثارقرارداد هدنه——–۵۷

۱-۲)قرارداددائم ——–۵۸

۱-۱-۲)قرارداد صلح—–۵۸

آثارقرادداد صلح——–۵۹

۲-۱-۲)قرارداد ذمه——۵۹

ماهيت قراداد ذمه——-۶۱

تعريف دارالذمه——–۶۲

ميزان جزيه———–۶۳

تكاليف اهل ذمه——–۶۴

حقوق اهل ذمه———۶۶

  • فصل سوم: رفتار مسالمت آميز ازمنظر قرآن وسنت

بخش اول:

ديدگاه ونظرات قرآن كريم-۷۱

۱-قرآن كريم ودعوت به رفتار مسالمت آميزبا ديگرانبلافاصله پس از پرداخت لينك دانلود فايل در اختيار شما قرار مي گيرد————–۷۳

۲- قرآن كريم وآزادي عقيده وفكر————۷۴

۳- قرآن كريم ونفي نژادپرستي وخودبرتربيني—-۷۶

۴- قرآن كريم واستقبال ازپيشنهادصلح———۷۹

بخش دوم:

سيره عملي پيامبر(ص)—-۸۰

۱-نامه هاي مسالمت آميز پيامبر————–۸۴

۲-پيمان نامه هاي صلح—۸۵

۱-۲)منشورمدينه——–۸۶

۲-۲)پيمان عقبه——–۸۷

۳-۲)صلح حديبيه——-۸۷

۳-رفتارمسالمت آميزپيامبردرمقابل مخالفان——۸۹

۱-۳) رفتارمسالمت آميزپيامبربا كفارقريش——-۸۹

۲-۳) رفتارمسالمت آميزپيامبربا يهود———–۹۱

۳-۳) رفتارمسالمت آميزپيامبربا مسيحيان——–۹۲

بخش سوم:

رفتار مسالمت آميز با غيرمسلمانان براساس فقه عامهبلافاصله پس از پرداخت لينك دانلود فايل در اختيار شما قرار مي گيرد—————۹۴

بخش چهارم:

رفتار مسالمت آميز با غير مسلمانان براساس فقه شيعهبلافاصله پس از پرداخت لينك دانلود فايل در اختيار شما قرار مي گيرد————–۹۹

۱)سيره عملي ائمه معصومين(ع)———-=–۹۹

۲)نظرات وآراء علماء شيعه—————-۱۰۵

۳) رفتارمسالمت آميز درعصرظهور———–۱۰۹

  • فصل چهارم:صلح وهمزيستي مسالمت آميز ازمنظرحقوق بين الملل اسلام

بخش اول:

صلح وهمزيستي مسالمت آميز————-۱۱۸

۱-ترويج اخوت بشري ومساوات انساني——-۱۱۹

۲-تحريم اسباب نزاع وجنگ————–۱۲۰

۳-مبارزه با استعمار—–۱۲۱

۴-احترام به پيمان هاوعهدها—————۱۲۲

۵-پرهيزازجدال ديني—-۱۲۲

۶-تاكيدبرنقاط اشتراك ميان پيروان اديان الهي—۱۲۴

بخش دوم:

صلح وجنگ ازمنظرقرآن ومعصومين(ع)——-۱۲۵

بخش سوم:

آثارحقوقي جنگ دراسلام-۱۲۹

۱-برخوردبا اسيران—–۱۳۱

۲- حقوق كودكان وزنان درجنگ————۱۳۳

۳- اموال ودارائيهاي دشمن—————-۱۳۴

  • فصل پنجم: ديدگاه ،آراء ونظرات جمهوري اسلامي ايران

بخش اول:

ديدگاه ،آراء ونظرات جمهوري اسلامي——–۱۳۷

۱-قانون اساسي ——-۱۳۷

۱-۱)احوالات شخصيه اقليت هاي ديني درايران–۱۳۸

۲-۱)رفتارمسالمت آميز درقانون اسا سي——-۱۴۰

۱-۲-۱)كوشش براي وحدت جهان اسلام——۱۴۱

۲-۲-۱)حمايت ازمستضعفين————–۱۴۲

۳-۲-۱)رفتارمسالمت آميزبا دولت هاي غيرمحارببلافاصله پس از پرداخت لينك دانلود فايل در اختيار شما قرار مي گيرد————–۱۴۳

بخش دوم:

مواضع وبيانات امام خميني(ره)————-۱۴۴

بخش سوم:

مواضع وبيانات مقام معظم رهبري———–۱۴۸

  • نتيجه گيري——-۱۵۲
  • پيشنهادات——–۱۵۴

چكيده:

رفتارمسالمت آميز با اقليت هاي مذهبي يك اصل حقوقي بين المللي است كه ريشه در تاريخ بشريت دارد و اينكه درطول تاريخ و در بين اديان مختلف ودرعرصه بين الملل نگاه هاي متفاوتي به اين مقوله شده است. رفتارمسالمت آميز، نحوه ارتباط با افرادي است كه به لحاظ اعتقادي ،اجتماعي وسياسي، الگوها و رفتارهاي متفاوتي دارند. يقينا همه اديان آسماني و پيامبران الهي مروج توحيد و منجي بشريت و منادي صلح، امنيت و رفتار محبت‏آميز نسبت به پيروان ديگر مذاهب مي‏باشند، ولي پيروان اديان با گذشت زمان و در اثر دوري از رهبري اولياي خدا، بتدريج در بين آنها انحرافاتي ايجادشده و گاه تحت تأثير ملل ديگر، منكر زندگي مسالمت‏آميز با پيروان ديگر مذاهب شده ‏اند .يكى از اهداف بزرگ انبياى الهى و به ويژه پيامبر گرامى اسلام (‏صلى الله عليه وآله) احقاق حق و برپايى عدالت بوده است. اسلام در راستاى‏كرامت انسانى و عدالت اجتماعى براى تمامى افراد، اعم از مسلمان و غير مسلمان، حقوقى قائل است. اين حقوق به طور متقابل در ارتباطات افراد با يكديگر و با حكومت جارى است. سيره پيامبر(صلى الله عليه وآله) وائمه معصومين(ع) نشان دهنده آن است كه حتى در صورت غلبه بر دشمن و پيروى اكثريت جامعه از آنها، باز هم حقوق اقليت غير مسلمان را به رسميت شناخته و به پيروان خويش با تأكيد و جديت رعايت حقوق اقليت را توصيه مى‏كردند و تاريخ نشان مى‏دهد كه گروه‏هاى اقليت ،آزادانه در جامعه زندگى كرده و نه تنها بر پذيرش دين جديد الزام نمى‏شدند كه گاه مباحثات اعتقادى نيز در حضور مسلمانان با پيامبر (ص) وائمه معصومين(ع) داشتند. جنگ درزندگي بشر همواره وجود داشته وخواسته يا ناخواسته بخشي ازدوران زندگي انسانها را به خود اختصاص داده است،لذا درجنگ مسائل مختلفي همچون نحوه برخورد با اسيران،اموال ودارائيها(غنيمت جنگي)،حقوق كودكان و زنان وجود دارد، همچنين قوانين ومقررات وديدگاه جمهوري اسلامي ايران نشان دهنده توجه به حقوق اقليت ها و رفتارانساني با آنها مي باشد.

واژگان كليدي:اقليت ها، رفتارمسالمت آميز، حقوق بين الملل اسلام ،حقوق اقليت ها،صلح وجنگ،دولت اسلامي، جمهوري اسلامي ايران

مقدمه

الف:بيان مسئله:

حقوق بين الملل يك نظام حقوقي متحول ورشد يافته است كه همواره درحال تكامل مي باشد ودر روند تكامل آن ،انواع تمدن ها وتجارب بشرنقش داشته ودارند،وبه طور قطع انديشه هاي اسلام ناب، درتوسعه وگسترش اين حقوق حائز نقشي كليدي واساسي است.البته بايد به اين مسئله توجه نمود كه اكثر مستشرقين سعي كردند برمبناي وقايع تاريخي وخارج ازمعيارهاي اسلامي ،حقوق بين الملل اسلام را صرفاً براساس جنگ وجهادتفسيركنند وسهم اسلام را درتنظيم روابط بين الملل انكاركنند. دولت ها وجوامع، نيازمند امنيت وهمزيستي هستندو حقوق بين الملل زاييده اين نياز است كه براي ارتقاء صلح درعرصه بين الملل بنا شده است،چنين نظامي درصورتي قادر به توسعه وگسترش صلح خواهد بود كه بتواند چهره آشتي جويانه اي ازخود ارائه دهد ، هرچند تارسيدن به جهان عاري از جنگ ونزاع وجلوگيري از تضييع حقوق ديگران فاصله زيادي وجود دارد،لكن درجهت رسيدن به آن تلاشهايي شده است،دراين مجال بايد گفت كه نقش اسلام درتوسعه حقوق بين الملل عنواني است كه ازيك سو بيانگر سهم اسلام درسابقه تحول وتوسعه حقوق بين الملل واز طرف ديگر نشانه جايگاه ونقش دين مبين اسلام درتنظيم عادلانه روابط بين الملل وتوسعه آن مي باشد، چراكه ظهوراسلام وتوسعه وگسترش آن طي چهارده قرن يك الگوي تاريخ ساز محسوب مي شود.اسلام ديني است كه داعيه جهاني دارد،آنجا كه خداوند در آيه ۲۸ سوره سباء مي فرمايند:” اي محمد ما تو را براي همه مردم و بشارت دهنده و بيم دهنده فرستاديم.اين آيه اي از قرآن است كه به استناد آن دين اسلام را دين جهاني و پيامبر خاتم (ص) را آخرين سفير الهي مي دانند “و رسالت حضرت محمد(ص) ازآغازبعثت نيز ، هدايت جهانيان بوده است، توفيق شگرف دين مبين اسلام درگسترش روابط بين الملل اعجاز آميزبوده و انقلاب اجتماعي كاملي را درزندگي اعراب وهمه كساني كه نداي اين دين راشنيده اند،بوجودآورده است.مي توان گفت كه تمدن اسلام انحصاري وناسيوناليستي نيست ،بلكه يك نگاه جهاني دارد، شريعت اسلام دربرگيرنده عالي ترين قوانيني است كه انسانها مي توانند درپناه آن سعادتمندانه زندگي كنند،اسلام بنيانگذار زندگي مسالمت آميز انسانها دركناريكديگر بوده واصول ومقررات بين الملل آن مي تواند الگووالهام بخش جامعه جهاني درراستاي تنظيم روابط بين الملل قرارگيرد،اسلام به عنوان آخرين ومتكامل ترين مكتب انسان ساز      مي رود تا جايگاه اصلي خويش را درجهان كنوني بازيابد.

بي شك صلح و امنيت در پرتو همزيستي مسالمت‏آميز بشريت به ارمغان مي آيد. يقيناً همه اديان آسماني و پيامبران الهي مروج توحيد و منجي بشريت و منادي صلح، امنيت و رفتار محبت‏آميز نسبت به پيروان ديگر مذاهب مي‏باشند، ولي پيروان اديان با گذشت زمان و در اثر دوري از رهبري اولياي خدا، بتدريج انحرافاتي را پذيرا شده و گاه تحت تأثير ملل ديگر، منكر زندگي مسالمت‏آميز با پيروان ديگر مذاهب شده ‏اند؛ چنان كه پيروان دين يهود و مسيحيت به نژادپرستي رو آورده و در اين راستا جنگهاي زيادي به راه انداختند و انسانهاي فراواني را به قتل رساندند و البته بايد گفت در اين زمينه يهوديان شدت عمل بيشتري داشته ‏اند و در قوم يهود تضاد با حقوق بين‏الملل به نحو واضح مشاهده مي‏شود؛ آنان علاوه بر اين كه معتقد به برتري نژاد خويش هستند، ديگر ملل را در خدمت خود مي‏انگارند. اما از نظر اسلام، صلح و رفتار مسالمت‏آميز انسانها با عقايد و مذاهب گوناگون، يك ارزش و هدف است و اعلاميه جهاني اسلام آيه ۶۴ سوره آل عمران مي‏باشد كه مي‏فرمايد:«قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ تَعالَوْا إِلي كَلِمَهٍ سَواءٍ بَيْنَنا وَ بَيْنَكُمْ أَلاّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ»

سيره عملي پيامبر اكرم( صلي‏الله‏عليه‏و‏آله) و ائمه معصومين( عليهم‏السلام) نيز بر رفق و مدارا استوار بوده است. هرحكومتي خود را موظف مي داند با همفكران وهمكيشان خود برخورد مناسب و شايسته اي داشته باشد والبته مسئله مهم اين است كه حكومتها باغير همكيشان خود چه برخوردي داشته باشند ودرتامين امنيت ورفاه بيگانگان چه اندازه اهتمام وتلاش دارند كه اين مسئله ازمعيارهاي سنجش يك حكومت مي باشد.درجامعه اسلامي از غيرهمكيشان به عنوان اقليت ها تعبيرمي شودكه به مذهبي وغيرمذهبي تقسيم مي شوند.حاكمان اسلامي به سبب وجود تعاليم مترقي ومتعالي اسلام موظفند با تمامي افراد تحت حاكميت خود با كرامت كامل برخورد كنند ،چون ازديد گاه اسلام همه افراد تحت حاكميت، درانسانيت مشترك بوده و ازحقوق لازم انساني برخوردار مي باشند،بنابراين اقليتها هم درحكومت اسلامي ازحقوق لازم بهره مند هستند.اسلام با نگاه انساني به تمامي افرادتحت حاكميت خود ،موظف به اجراي مطلق عدالت درميان تمامي انسانهاست ،بدون توجه به گرايشهاي عقيدتي وفكري آنها.برهمين اساس حقوق مترقي فراواني براي اقليتها درنظرگرفته شده است كه ازجمله آنها به حق آزادي بيان،حق آزادي عقيده،حق امنيت وحق برخورداري ازعدالت اجتماعي اشاره كرد.

ب:اهداف تحقيق:

درتحقيق پيش رو دستيابي به اهداف ذيل مد نظر مي باشد:

۱) پيروان اديان(يهوديت ومسيحيت) با گذشت زمان و در اثر دوري از رهبري اولياي خدا، بتدريج در بين آنها انحرافاتي ايجادشده و گاه تحت تأثير ملل ديگر، منكر زندگي مسالمت‏آميز با پيروان ديگر مذاهب شده ‏اند

۲) اگربه اصول بنيادين واساسي اسلام دراين زمينه پرداخته شود،قطعاً منجربه رشد ونفوذ بيشتراسلام درسطح جهاني خواهد شد.

۳) تغيير نگرش جامعه بين الملل درخصوص دين اسلام كه همواره به عنوان يك دين همراه با خشونت معرفي شده است.

۴) يكي ازاهداف اساسي انقلاب اسلامي ايران،صدورانقلاب به ديگركشورهامي باشدكه يكي از راه هاي موثرومفيد،ايجاد الگويي در رفتارمسالمت آميز با ديگران است.

ج)سوالات تحقيق:

به دليل توجه واهميت بحث وتاكيد مباني فقهي وحقوقي اسلام مبني بر اصول اساسي انساني مانندآزادي هاي فردي ،اجتماعي ومعنوي ورعايت حقوق شهروندي مي توان به سوالات ذيل توجه نمود:

۱) دين مبين اسلام در خصوص اين اصل نوظهور حقوق بين الملل چه ديدگاهي و موضعي دارد؟

۲)هدف اصلي اسلام از اين اقدام چه مي باشد؟

۳)نگاه جمهوري اسلامي بر حقوق اقليت ها و رفتار مسالمت آميز با آنها چيست؟

د:فرضيه هاي تحقيق:

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۳۴:۱۰ ] [ حميدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی