مقالات
دانلود مقالات

حتما براي شما پيش آمده است كه طعم يك غذا را به خاطر سپرده ايد و همواره از دسپخت آشپز ان به نيكي ياد كرده ايد. يكي از چاشني هايي كه مزه ي غذا را دلچسب و عالي مي‌كند و دسپخت شما را متمايز از آشپز ديگري كه دقيقا با مواد مشابه شما غذايي را طبخ كرده است، استفاده ي درست و بجا از انواع سس در كنار غذا است.

 غذا خوردن يكي از لذت بخش ترين كارهايي است كه در طول روز انجام مي‌دهيم. غذاي خوب غذايي است كه علاوه بر تامين انرژي، ويتامين ها و مواد مغذي مورد نياز بدن، ظاهر و مزه ي مطلوب و مطبوعي داشته باشد.

سس ها علاوه بر اينكه مزه ي غذا را كامل مي‌كنند، به بهتر احساس شدن طعم ها هم كمك كرده و باعث مي گردد كه دستپخت شما نيز به خاطره افرادي كه دستپخت شما را تجربه كرده اند ضميمه شود.

از انواع سس ها، به عنوان گارنيش در بشقاب غذا، مي‌توان بهره برد. هر آشپز ماهري كه به مزه و كيفيت غذايش اهميت دهد، از تأثير سس ها در غذاها غافل نيست.

دسر ها پيش غذا ها و مزه ها چگونه شما را متمايز مي كند

بدون شك لذت بردن از غذا و طعم آن يكي از موهبت هاي الهي و هديه خداوند به زندگي است. هر يك از ما به نوعي سعي ميكنيم كه علاوه بر بهره مندي از ارزش مواد تشكيل دهنمده هر غذا، از غذايي كه ميخوريم لذت كافي نيز ببريم.در اين ميان با بخش بندي غذا ها به استارتر و يا دسر و وعده اصلي و ميان وعده نگاه لذت بردن از طعم ها جاري بوده و دسر ها و ميان وعده هاي خوشمزه را با انواع دستور هاي مختلف مي توان تهيه و مصرف نمود.

ما در وان تاچ فود مجموعه ايي بسيار ارزشمند از انواع دسرها و ‍پيش غذاها و ميان وعده را از فرهنگ هاي غذايي محتلف همانند اقصي نقاط ايران و اروپا و آسيا جمع بندي  كرده و در دسترس استفاده شما عزيزان قرار داده ايم كه در دسته هاي كلي ميتوانيد آن را هميشه با كمترين فاصله و در تلفن همراه خود داشته باشيد.

شله زرد همراه هميشگي سفره ها غذا و نذري با 1TouchFood

در اينجا قصد ما اين است كه با انواع شله كه نوعي غذا و در برخي موارد آن نظير شله زرد كه دسر سنتي است بيشتر آشنا شويم .

شله در معني و لغت به آش برنج گفته مي شود، نوعي از غذا كه برنج را در آبگوشت به‌ طور هريسه مي‌پزند. اين غذا در نقاط مختلف آسيا پخته مي‌شود و در هر منطقه به نامي شهرت دارد از جمله در هندوستان كانگي، در ژاپن كايو و در ويتنام شائو ناميده مي‌شود. انواع بسيار گوناگوني از اين گروه غذا وجود دارد كه از آن جمله مي‌توان به شله زرد (دسر سنتي)، شله مشهدي (غذاي محلي)، آش شله قلمكار مي‌توان اشاره كرد.

شله زرد نيز كه يكي از محبوب ترين خوراكي هاي مناسبتي است كه به بهانه هاي مختلف تهيه مي شود. اين دسر شيرين و خوشمزه كه در اعياد مذهبي بصورت نذري تهيه ميگردد حاصل تركيب برنج، يك شيرين كننده و زعفران است كه با تزييني خاص از دارچين، خلال بادام و پسته جذابتي دو چندان مي گيرند.

در زير نكات ديگري از طبخ شله زرد اين دسر سنتي ايراني را با هم مرور ميكنيم:

معمولاً در طرز تهيه شله زرد از برنج نيم دانه استفاده مي شود. اين برنج زودتر پخته مي شود و فقط به ۲ الي ۳ ساعت خيس خوردن نياز دارد.

توجه داشته باشيد كه ميزان زعفران استفاده شده بايد به اندازه اي باشد كه شله زرد شما رنگ زرد مايل به نارنجي داشته باشد. پس در صورت لازم مقدار زعفران بيشتري به آن اضافه كنيد.

بهتر است زعفران را قبل از اضافه كردن شكر به قابلمه بيفزاييد. استفاده از روغن مايع در پخت شله زرد باعث شفاف شدن رنگ غذا مي شود و از آب انداختن شله زرد جلوگيري مي كند.

اگر قبل از اضافه كردن شكر به برنج حس كرديد برنج كمي سفت شده است نگران نباشيد، زيرا شكر ذوب مي شود و برنج شما را رقيق ميكند، پس دقت داشته باشيد كه به هيچ عنوان در اين مرحله به برنج آب اضافه نكنيد.

شما مي توانيد طبق سليقه خود ميزان شيرين بودن شله زرد را تغيير دهيد و اندازه استفاده از شكر را كم يا زياد كنيد.

استفاده از پودر هل يا عرق هل مي تواند طعم و عطر فوق‌العاده‌اي به شله زرد شما ببخشد. زعفران را به هيچ وجه مستقيم داخل شله ‌زرد نريزيد و حتماً آن را دم كنيد. در صورتي كه براي پخت شله زرد از برنج كامل استفاده مي كنيد توجه داشته باشيد كه زمان پخت آن نسبت به برنج نيم دانه بيشتر است.

 

حالا كه با يك دسر سنتي آشنا شديم وقت آن است كه با نگاهي به فرهنگ شيريني پزي سنتي يك شيريني و ميان وعده بسيار خوشمزه ايراني را نيز با هم مرور كنيم.

باسلوق سنتي شيريني شب يلدا با 1TouchFood

باسلوق ها يكي از سنتي ترين و قديمي ترين شيريني هاي ايران عزيزمان است. اين شيريني همانطور كه مي بينيد و ميدانيد حالتي شبيه ژله دارد و بافت بسيار نرمي نيز دارد. اين خوراكي بسيار شيرين و جذاب بوده و عموما كودكان و بزرگسالان تمايل شديدي به خوردن آن در آجيل چهارشنبه سوري داشته اند. اين دسر با چاي بسيار خوشمزه و جذاب است.ا ين شيريني در طعم و رنگ هاي متفاوتي تهيه مي شوند.

در شهر مراغه اين شيريني ها را در پاييز تهيه و طبخ مي شوند. شيريني ديگري نيز در مراغه شبيه باسلوق وجود دارد با نام سجوق. اين شيريني هم همانند آن است. اين شيريني ها را با شيره انگور هم تهيه مي كنند. اين كار در استان مركزي و همدان انجام مي شود. شيره همدان هم كه بسيار معروف و خوشمزه است.

 از نكات مهم و ترفندها در تهيه باسلوق خانگي ميتوان به مواردي از قبيل مواردي كه در زير بيان شده است اشاره نمود:

مي توانيد به جاي شكر از دوشاب استفاده كنيد. باسلوق را بعد از اينكه از روي حرارت برداشتيد سريعا به قالب منتقل كنيد و داخل قالب خودتان بريزيد.

سعي كنيد از گلاب با كيفيت استفاده كنيد. گلاب بو و عطر زيبايي را به باسلوق شما مي دهد .درباره پودر نارگيل هم دقيقا اينچنين است. سعي كنيد از پودر نارگيل مرغوب استفاده كنيد.

براي تهيه باسلوق مي توانيد از هل هم استفاده كنيد. هل عطر بينظيري دارد و واقعا باسلوق را خوشمزه تر مي كنند.

اميدواريم با مطالعه و مرور دسته بندي هاي متنوع غذايي كه ما براي شما در سايت آموزش آنلاين آشپزي قرار داده ايم رضايت خاطر شما را جلب كرده تا بتوانيد يك زندگي با لذت بيشتري را براي خود و عزيزانتان رقم بزنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۲۰:۵۹ ] [ حميدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی