مقالات
دانلود مقالات

 

پيتزا يك غذاي بين‌المللي است كه در همه كشورهاي دنيا تهيه مي‌شود، اما اصالت آن به كشور ايتاليا برمي‌گردد. بر اساس مطالعات انجام شده، پيتزا از دوران روم باستان وجود داشته و جزو فرهنگ غذايي مردمان آن دوران بوده است. ماركوس پورسيوس كاتو، مورخ رومي، در كتاب خود از غذايي صحبت كرده است كه شباهت بسياري به پيتزا دارد.

يك خمير گرد و مسطح كه روي آن با عسل، روغن زيتون و سبزي پوشيده شده است. در آن زمان اين غذا، خوراك مردمان فقير بوده است. مردماني كه غذاهاي ساده‌اي مي‌خوردند و با در دسترس‌ترين چيزها خود را سير مي‌كردند. البته پيتزايي كه در آن دوران تهيه مي‌شد با پيتزاهاي امروزي تفاوت زيادي دارد. پيتزا تنها يك تكه نان بود كه با روغن و كمي ادويه‌جات مزه‌دار ميشد. در آن زمان خبري از پنير پيتزا يا سس گوجه‌فرنگي بر روي خمير نبود.

گوجه‌فرنگي براي اولين بار در قرن شانزدهم ميلادي وارد اروپا شد و كم‌كم مورد توجه مردم قرار گرفت. مردمان فقير از اين ماده براي طعم‌ دادن به نان استفاده مي‌كردند و آن را بر روي خمير مي‌ريختند. استفاده از گوجه‌فرنگي بر روي خمير پيتزا اولين بار در منطقه‌ي ناپل ديده شد.

خمير پيتزا

در اين مطلب آموزش طرز تهيه خمير پيتزا را برايتان بصورت كاملا حرفه اي و كاربردي قرار داده ايم. شما مي توانيد با مطالعه اين رسپي يك خمير پفكي بدون مخمر را بصورت حرفه اي در منزل آماده نماييد.

خمير پيتزا انواع مختلفي دارد. امروزه برند هاي مختلفي نيز اين خمير ها را توليد مي كنند ولي آيا كدام يك خوب است و كدام يك بهترين كيفيت را به پيتزاي شما خواهد داد.

در نگارش طرز تهيه خمير براي پيتزا سعي شده است كاربردي ترين روش ها و اصولي ترين آن ها را برايتان قرار دهيم. خودتان با همين آموزش و مطالعه آن و ديدن فيلم طرز تهيه خمير پيتزا خانگي مي توانيد در منزل بهترين خمير را طبخ كنيد.

خمير پيتزا يكي از اجزاي اصلي پيتزا است. اين جز اصلي يك نان كوچك است كه مواد پيتزا روي آن پخش مي شود. اين خمير به چند صورت در بازار موجود است.

بصورت مايه خمير آماده – خمير نانوايي – خمير نيمه آماده. همه اين خمير ها براي پيتزاي شما مناسب هستند. همانطور كه بيان شد خمير يكي از اصلي ترين بخش هاي پيتزا است. سرآشپز هاي حرفه اي در اين بخش هر چه در توان دارند رو مي كنند.

حتما مقاله خمير پيتزا را مطالعه نماييد.

چيزي كه امروزه به عنوان پيتزا مي‌شناسيم، اولين بار در سال 1889  توسط يك آشپز دربار با نام رافائل اسپوزيتو پخته شد. اين آشپز در شهر ناپل نانوايي داشت. او در پيتزاي خود از سبزيجات، سس گوجه و پنير بر روي نان استفاده كرد. در واقع با اين كار سه رنگ قرمز، سبز و سفيد را در كنار هم قرار داد تا تداعي‌كننده پرچم ايتاليا باشد.

رافائل اين پيتزا را به عنوان هديه به دربار پادشاه امبرتو و ملكه مارگاريتا فرستاد. ملكه مارگاريتا از اين هديه بسيار خوشحال شد و نام خود را بر روي آن گذاشت. پيتزاي مارگاريتا اولين نوع پيتزاي امروزي بود كه خيلي زود جاي خود را در بين مردم ايتاليا باز كرد و به عنوان يك غذاي محلي به محبوبيت رسيد.

كم‌كم اين غذا به ديگر نقاط جهان نيز راه يافت و به يكي از پرطرفدارترين غذاهاي خياباني تبديل شد. به مرور مواد غذايي ديگري چون سوسيس، قارچ، فلفل دلمه‌اي و … به پيتزا اضافه شد و طعم‌ و رنگي متنوع به آن داد.

ورود پيتزا به ايران به سال 1340 برمي‌گردد. در آن زمان فردي با نام داوود كه به همراه دوستش به آلمان سفر كرده بود، با پيتزا آشنا شد و اين غذا را با خود به ايران آورد. اين دو دوست در كنار هم يك مغازه‌ي پيتزا فروشي در خيابان نوفل لوشاتوي تهران باز كردند و پيتزا را به هم‌وطنان خود معرفي نمودند. به تدريج مغازه‌هاي بيشتري در سطح شهر افتتاح شده و پيتزا جاي خود را در بين ايرانيان نيز باز كرد.

انواع خمير پيتزا از 1TouchFood

  • خمير نازك
  • خمير تخت
  • خمير ضخيم
  • خمير فوكاچيا

همانطور كه مشاهده كرديد اينها بخشي از انواع خمير براي پيتزا هستند.

خمير پيتزاي نازك

خمير نازك مخصوص پيتزاهايي خاص هستند. اين خمير ها لبه هاي ترد و بيشتر نرم دارند. اين خمير براي پيتزاهايي نظير پيتزا ناپولي كاربرد دارد.

خمير تخت

خمير تخت خميري است بسيار نازك و نرم تر. امروزه در بسياري از پيتزا فروشي ها از اين خمير استفاده مي كنند. افرادي كه براي خوردن خود خيلي دقت و مراقبت دارند اين خمير را بيشتر مي پسندند.

خمير ضخيم

خميري كه لبه هاي بلندي دارد و از نظر ظاهري بسيار كلفت است. اين خمير زرد رنگ است و از آرد سمولينا و آرد ذرت تهيه مي شود.

طعم اين پيتزا بسيار متفاوت و خوشمزه است.

خمير فوكاچيا

يكي از خمير هاي بسيار خاص و تخصصي در صنعت پيتزا است. اين خمير بافتي بسيار براق دارد و روغني است. اين خمير هم ضخيم است.

خواص پيتزا قارچ و گوشت با 1TouchFood

هميشه شنيده‌ايم كه گفته‌اند، پيتزا جزو غذاهاي ناسالم است و مضرات بسياري دارد. مضرات پيتزا به دليل استفاده از پنير و گوشت‌هاي فرآوري شده در آن مي‌باشد. اگر در تهيه پيتزا قارچ و گوشت از مواد سالم استفاده كنيد و پنير را نيز محدود كنيد، يك غذاي خوشمزه و مفيد خواهيد داشت. با اين كار، پيتزا پيتزا قارچ و گوشت نه تنها مضر نيست، بلكه فوايدي نيز دارد كه عبارتند از:

پيتزا قارچ و گوشت يكي از مفيد‌ترين انواع پيتزاهاست. در اين پيتزا از سوسيس يا كالباس استفاده نمي‌شود و به جاي آن قارچ و گوشت بكار مي‌رود. هر دوي اين مواد داراي خواص متعددي بوده و براي بدن مفيد هستند.

شما مي توانيد آموزش پيتزا خانگي را نيز در سايت 1TouchFood مطالعه نماييد.

سس گوجه‌ فرنگي موجود در پيتزا شامل ماده‌اي با نام ليكوپن مي‎باشد. اين ماده يك آنتي‌اكسيدان قوي است كه از بروز برخي بيماري‌ها مانند سرطان‌ و بيماري‌هاي قلبي پيشگيري مي‌كند. البته دقت داشته باشيد كه  ليكوپن زماني جذب بدن مي‌شود كه گرم باشد. بنابراين بايد پيتزاي خود را گرم مصرف كنيد تا از خواص اين ماده برخوردار باشيد.

شما عزيزان با مطالعه و تمرين آموزش پيتزا قارچ و گوشت قطعا مي توانيد اين پيتزاي خوشمزه را براي عزيزانتان طبخ كنيد و در كنار غذاهاي خود مصرف كنيد. حتما انواع سس را مطالعه نماييد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۴:۴۵:۳۲ ] [ حميدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی